Pagina's

vrijdag 27 april 2012

Waarom ik toch maar Dropbox gebruik

Hoop fuzz dezer dagen over Google Drive, Skydrive en Dropbox. Ineens lijken de grote jongens wakker te worden en gaan ze tegen dumpprijzen dataruimte aanbieden.
Ik heb al jaren Dropbox (ook Spider Oak en Skydrive trouwens en nu ook Drive maar die 2 laatste gebruik ik "ten overvloede"). Dropbox is mijn favoriet en zal dat voorlopig ook wel blijven. Reden: Version history. Van elk bestand dat ik wijzig of verwijder hou ik een kopie beschikbaar en dat heeft al enkele keren heel belangrijke bestanden gered. Een filmpje van mijn ouders dat ik aan het editen was en wat verkeerd liep, enkele facturen die per ongeluk waren aangepast. Je kunt je wel voorstellen dat jou ook dit soort ongelukjes overkomt. 30 dagen heb je om een gewijzigd of verwijderd bestand terug te halen. Voor € 35,- per jaar (waar hebben we het over) blijven al die bestanden onbeperkt toegankelijk en downloadbaar. Zo weet ik dat ik al mijn vitale bestanden kan blijven gebruiken, zelfs als ik ze eerder heb verwijderd. Dropbox dus, wel wat duurder, maar tenminste compleet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten